perjantai 9. heinäkuuta 2010

Onko tämä enää edes laillista?

Ensi viikolla on maanantaista perjantaihin aamuturva. Maanantaina alkaen 4.00 ja kesto mahdollisesti jopa kahdeksan tuntia. Tiistaista perjantaihin alkaen 7.00 ja kesto 3-4 tuntia. Tämä on ihan ok. Mutta kun siihen päälle tulee keskiviikkona ja torstaina iltarata alkaen 19.00 ja kesto yhteen-kahteen asti yöllä. Olen kyllä allekirjoittanut lapun jonka mukaan mulle saa laittaa kahta vuoroa päivässä, mutta silloin olin naapurissa ja iltavuoro päättyi 22-23. Piti keskiviikkona lähettää sähköpostia vuorojen laatijalle, ettei laita mulle tuollaisia vuoroja, mutta kun en koko päivänä avannut konetta, niin unohdin sit tietty koko asian ja nyt se on myöhäistä. Vituttaa jumalattomasti ja melkein tekis mieli itkeä epätoivosta. Täytyy ajatella, että se on vaan yks viikko. Miks vitussa ne iltavuorot on vielä peräkkäisinä päivinä? (Siks että ne on viikon kiireisimmät päivät) Tarkoitukseni on myös ilmoittaa vuorojen laatijalle, etten halua kahta vuoroa/päivä sen jälkeen, kun harjottelijat tulee. Siihen on todennäköisesti kaksi viikkoa.

Ja sitten se syy miksi meillä on näitä paskavuoroja? Luultavasti sama miksi naapuri oli helisemässä meidän koulutuksen aikana. Eli koulutus järjestetään työvoimakoulutuksena ja sinä aikana ei saa palkata uutta väkeä kyseiseen paikkaan, kun niille koulutettaville täytyy taata tietty viikkotuntimäärä. Ja koulutus taas järjestetään siksi, että tilaajayritys vaihtaa vuokratyövoiman toimittajaa. Kaikki vanhat työntekijät ei tietenkään loikkaa uudelle vuokratyönantajalle, jolloin jäljelle jäävät tekee mielettömiä vuoroja. Joko mä sanoin, että vituttaa?

Tällä viikolla mulla oli iltaturva plus keskiviikkona ja perjantaina aamurata. iltaturva sentään päättyy jo 23, mutta silti keskiviikkoaamuna vitutti mennä töihin. Vaikka kuinka muistelen, en muista, että edes kamalimmissa työpaikoissa olis koskaan vituttanut niin paljon kuin keskiviikkona. Kävi tässä jo mielessä, että mulla on vielä koeaika menossa...

1 kommentti:

  1. Nyt se on varmistunut. Tämä on laitonta. Lain mukaan vuorojen välissä täytyy olla kahdeksan tuntia.

    VastaaPoista