torstai 22. heinäkuuta 2010

Kohta viikon luvattu sadetta

Ja mä olen nähnyt yhtenä päivänä kymmenen pisaraa. Tulis jo niin viileniskin vähän toi ilma.

Osuin aikaisemmin kertomallani nettipelisivustolla turnauksessa pelaamaan sivuston, luultavasti, toiseksi parasta pelaajaa vastaan pelissä, jota kyseissellä sivustolla kutsutaan nimellä stack 4x4. Toisesta lähteestä olen suomenkielisenä nimityksenä nähnyt Hämähäkki neljän suora. Peli eroaa normaalista neljän suorasta siinä, että rakentaa saa miltä sivulta tahansa. Tämä Jump This nimeä käyttävä henkilö ryhtyi opettamaan minua. Harvemmin hyvillä pelaajilla on halua opettaa itselleen lisää kilpailua, mutta hänellä on sama tilanne SLAYER -nimimerkin kanssa, kuin minulla oli Chinese Ladyn kanssa. Jump This on voittanut kahdeksan turnausta. Kävin tarkistamassa; yhdessäkään niistä SLAYER ei ollut mukana. SLAYER taas on voittanut 133 turnausta ja lisää tulee koko ajan. Ja mun pitäis sitten oppia voittamaan SLAYER. Ei mitään pieniä odotuksia mua kohtaan. Välillä iskee plääh pelkästä jatkuvasta ajattelusta, mutta sitten nukutaan yön yli tai käydään välillä töissä ja taas mietityttää, että mitä jos mä olisinkin tehnyt toisin siinä kohtaa. Just se älyllinen haaste, mitä mä haluan, mutta mitä mä en kuitenkaan pysty ylläpitäämään tuntitolkulla yhteen menoon.

Uusi turnaus alkoi taas tällä viikolla. Olen mukana kahdessa eri versiossa laivanupotusta, yatzissa, reversissä ja hämähäkki neljän suorassa. Reversi ja hämähäkki neljän suora on mun "päälajeja", muut on vain hauskanpitoa. Hämähäkki neljän suorassa SLAYER on mukana, mutta Jump This ei. Turnaukset pelataan pudotuspelinä kolmesta viiteen pelaajaa per lohko, kaksi peliä per pelaaja niin, että molemmat saavat aloitusvuoron. Minun lohkossa odotan voittavani kaikki pelaajat. Statistiikka ei ollut kyseisillä pelaajilla päätä huimaava. Kaikilla häviöprosentti kyseisessä pelissä yli 50. No okei, tällä hetkellä mullakin on normaalipeleissä häviöprosentti yli 50, mutta se johtuu siitä, että mä olen pelannut melkein puolet peleistäni Jump This'ia vastaan. Statistiikka siis lajitellaan normaalipeleihin, turnauksiin ja tasopeleihin. Muut statistiikat pystyy halutessaan piilottamaan, mutta turnauspelit on aina julkisia.

Arvatkaa mitä mun pitäsi tehdä näitten pohdintojen sijaan. Siivota tietty. Maailman ikävin puuha.

1 kommentti:

  1. Pelimaailma on vähän tuntemattomampi, mutta varmasti koukuttaa! Taidat pärjätä hyvin, sikäli kuin ymmärsin,,:D

    Vetä on meillä nyt tullut, ja viileääkin on. Ihanaa.

    VastaaPoista