keskiviikko 12. toukokuuta 2010

Harratuksia ja unelmia

Olen haaveillut omasta kajakista siitä asti kun kaksi vuotta sitten muutimme tähän asuntoon. Meren ranta on kahdensadan metrin päässä, eikä sinne tarvitse kulkea kenenkään takapihan kautta. Olen harrastanut melontaa yhden kesän silloin kun muutin Turkuun 2003. Tuona kesänä osallistuin myös Aurajokimelontaan. Kahden päivän retki pöytyältä Turun keskustaan. Harjoitteluaika oli hieman turhan lyhyt. Olin puolikuollut päästyäni perille, mutta Minä Pääsin Perille. Siitä asti olen haaveillut uudesta osallistumisesta. Tänä vuonna retki näyttäisi olevan kolmipäiväinen.

Olen tässä pari päivää selannut nettiä ja etsinyt tietoa kajakkien ominaisuuksista ja hinnoista. Käytetystä kajakista joutuu pulittamaan sen verran lähelle uuden hinnan, että katsoin paremmaksi ostaa suoraan uuden. Valikoimakin on parempi ja todenäköisyys löytää just sopiva on suurempi. Ja ne hinnat sitten: halvin mahdollinen kunnollinen ajoittelijalle sopiva kajakki kustantaisi 1000-1500 euroa. Siihen päälle minimivarusteet viitisensataa euroa. Ei löydy taskun pohjalta kahta tonnia just nyt, mutta tiedänpä ainakin, mitä pyydän synttärilahjaksi ensi joulukuussa.

Päädyin sittenkin lähetämään jäsenhakemuksen paikalliseen melontaseuraan. 55 euron vuosimaksulla saa kajakkeja käyttää ilmaiseksi maksimissaan vajan aukioloajan pituisella retkellä. Pitempi vuokrauskin on puolta halvempi, kuin ulkopuoliselle. Olen ollut seuran jäsen yhden vuoden tuolloin 2003. Nyt kun olen osa-aikatyössä, näytäisi tuota aikaakin taas riittävän tuohon harrastukseen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti